Monday, October 01, 2018

Måndag

Samtal man inte vill ha när man jobbar- en styrelsemedlem ringde och berättade att det var en vattenläcka i källaren precis under min lägenhet och dom behövde komma in i den. Jag har ju lämnat nyckel till en av dom ska fixa stammarna men det är ju så obehagligt att inte veta var läckan kommer ifrån så det har jag tänkt på hela dagen. I eftermiddags ringde styrelsemedlemmen igen, dom hade inte gått in utan kommer imorgon bitti halv åtta. Där rök den sovmorgonen, jag är ju ledig imorgon. Men dom tror inte det är något från min lägenhet som läcker. Hoppas inte.
Tänkte idag på att det gått hyfsat bra med tågen på det senaste, men det skulle jag inte gjort. När jag skulle åka hem gick strömmen på hela stationen. Nästan en halvtimme fick vi sitta på tåget innan det kunde köra. Kan inte fatta att all ström bada försvinner sådär.

2 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Vissa dagar kommer allt jobbigt som på ett löpande band. Nu har du förhoppningsvis bara allt det som är bra kvar och låt oss hoppas att det börjar med bra besked om läckan.
Kram

ime said...

Usch ja, nu har dom precis varit här och kollat och i värsta fall måste man ta upp golvet i min hall för att söka läckan.
Kram