Saturday, August 19, 2017

Lördag

Aldrig känner man sig så ensam som när man ligger hemma sjuk. Och man tycker så synd om sig själv. Men förhoppningsvis är jag på benen imorgon eller måndag. Trodde nog jag skulle känna mig piggare idag men jag ligger i soffan idag med. Orkar ingenting. Så typiskt med när jag har en ledig helg, men å andra sidan hade jag förlorat en massa pengar om det varit en jobbhelg. Ska jobba tre timmar på måndag, ledig tisdag och onsdag, tidningsjobb på torsdag och sen butiksjobb fredag-lördag-söndag. Så ser nästa vecka ut. Hoppas verkligen vi får schema nu och lite klarhet i hur det blir framöver.
J ska åka till Frankfurt i Tyskland på en mässa och representera sitt företag i september. Känns konstigt att han är så nära, han hinner tyvärr inte med någon avstickare till Sverige. Jag vet inte riktigt hur kulturen är på ett japanskt företag, troligtvis ber man inte om att få boka sin hembiljett senare och hinna med ett besök i sitt hemland. Han har ju sen en väldigt lång resa hem till Japan. Men jag får ju träffa honom i oktober men jag tänker på dom här hemma som inte träffat honom på länge, sin farmor, kusiner med mera. Lilla S byter jobb i oktober, ska börja på ny advokatbyrå. Hon ska utgå från Birger Jarls-gatan mitt i Stockholm den lilla lyxtjejen... blir inte så långväga resor heller för henne som det varit där hon jobbar nu.

4 comments:

Ingrid said...

Jag håller tummarna för att du kryar på dig snart.
Kanske längtar du extra mycket efter dina barn för att du ligger ensam, sjuk och med massor av tid att tänka. Oktober är inte så väldigt långt borta.
Kram

ime said...

Tack. Jovisst är det så. Man hinner tänka mycket när man inget har för sig utan bara ligger och vilar.
Kram

znogge said...

Vilken otur att du är sjuk just nu när du är ledig. Förvisso förlorar du inga pengar men man behöver också vara frisk under sin ledig tid.

Kram och krya på!

ime said...

Tack 😊 ja man behöver göra lite saker när man är ledig. Men idag känner jag mig lite bättre.
Kram