Tuesday, August 22, 2017

Tisdag

Jag har ju alltid varit en människa som vill att saker ska gå rätt till, jag tycker inte om orättvisor och fusk. Något som följt mig ända sen jag var liten. Jag har så svårt att acceptera det, att det t ex ska löna sig att vara någon som fuskar, skvallrar, är okamratlig med mera. Nu kan jag inte gå in i detalj men jag får verkligen försöka hitta en strategi att hålla mig utanför, att inte låta det påverka mig, men fasen vad svårt det är. Speciellt när man ser någon som är genuint duktig, har koll på allt, bli förbigången. Jag tänker på karma, det kommer nog att löna sig att jobba på, vara flitig, göra rätt... eller fan vet? Det kanske är det rätta att vara oärlig?
Är ledig idag och imorgon, känner mig bra, bara lite trött. Har tänkt städa lite här hemma. Har beställt lite japanska yen som jag ska hämta i Sölvesborg nästa vecka. Jag får försöka fokusera på trevliga saker jag har framför mig. Allt som är bra.

4 comments:

znogge said...

Jag förstår precis din känsla och den är inte rolig alls. Rättvis och rak ska man vara och det är viktigt för mig!

Kram

ime said...

Vad skönt att höra någon mer resonera som jag. Tack 😍
Kram

Ingrid said...

Jag blir väldigt ledsen när jag ser någon bli orättvist behandlad. Särskilt om den personen inte orkar stå upp för sig själv utan går undan och blir nedstämd. Oftast kan man inte hjälpa till att påverka situationen men man kan visa sitt stöd på andra sätt. Kanske få den orättvist behandlade personen att ändå känna sig värdefull.
Kram

ime said...

Ja det är sant. Detta är lite komplext. Det är ett beteende som funnits i snart två år. Både jag och den andra tjejen blir orättvist behandlade. Jag kopplade in facket och fick en ursäkt så småningom men beteendet fortsätter tyvärr.
Kram