Sunday, August 27, 2017

Söndag

Min födelsedag infaller ju när vi är i Japan. Så om två månader sitter jag på hotellets översta våningsplan i Tokyo och äter i deras restaurang, det är planen i alla fall. Iiiiiiii.... jag kan inte fatta att jag ska få uppleva Japan igen. Och få träffa J igen. Två år sen sist. Han kommer till Frankfurt i september, då ska lilla S och K åka dit och träffa honom, deras pappa med fru ska också åka dit. Jag är så glad för J:s skull, han har längtat efter sina närmaste så det kommer att bli jätteroligt för honom. Han har ju haft en liten svacka, har saknat oss här hemma väldigt mycket. Så det är roligt att det händer lite grejor i höst. Han planerar att flytta inom ett år ungefär också, att byta lägenhet i Kyoto. Han bor nämligen i en lägenhet nu som företaget äger och där får man bara bo tills man är 30. Där är det billigt att bo men han får bostadsbidrag från sitt företag sen när han bor i egen lägenhet, ca 3000 kr i månaden. Inte illa. Då kommer han att bo lite större så han har möjlighet att ha gäster boende hos sig. Då kan han nog locka dit lite kompisar hemifrån.
Imorgon blir det jobb i butiken igen, bara tre timmar. Jag är ju annars van vid att vara ledig måndagen när jag jobbat helg.

4 comments:

znogge said...

Du har verkligen en härlig resa att se fram emot. Kul att den sammanfaller dessutom med din födelsedag. Visst saknar man familjen när man bor utomlands så desto trevligare att de hinner träffas i Tyskland också.

Kram och ha en bra start på veckan!

ime said...

Ja vi hade ju hoppats att han kanske hunnit hemom Sverige när han ska till Tyskland men det blev ju bra ändå!
Kram och detsamma till dig!

Ingrid said...

Två månader måste kännas alldeles för långt men det kommer att gå fort och snart är du där. Vilken härlig känsla det måste vara att veta vad som väntar. Ska bli kul att få höra mycket om senare :-D
Kram

ime said...

Ja denna gången vet jag hur fantastiskt det kommer att bli. Fast det är första gången jag ska till Tokyo.
Kram