Monday, August 14, 2017

Måndag

Har funderat och nu sagt till A att det inte kommer att gå att kombinera jobb i två butiker, inte som det fungerar hos oss, att man inte får schema i tid och att det inte är någon kontinuitet. Hon undrade om jag kunde jobba extra ibland hos henne och det gör jag ju gärna. Har också haft kontakt med T idag och vi är överens om hur dåligt det fungerar i butiken. I stort sett allt. Sommar/extrajobbaren är en jättegullig tjej men hon gör inte mycket annat än tar kunder, det finns massor av annat som man måste göra varje dag. Vår chef gör inte sina uppgifter, hon är så otroligt lite på jobbet och för oss är det obegripligt att hennes chef accepterar det. Ja man kan inte göra något åt det. Jag får fortsätta med tidningsjobbet så länge det går.
Annars trivs jag väldigt bra med sensommaren. När alla andra sörjer att sommaren är på väg att ta slut så trivs jag. Den här tiden känns alltid som en slags nystart. Jag har gjort dom flesta förändringarna i mitt liv vid denna tiden.

4 comments:

Ingrid said...

Väldigt fin bild på ett vackert arrangemang :-)
Även om det inte blir riktigt som du vill så kan det vara ganska skönt att ha accepterat situationen.
Jag gillar också sensommaren och hösten. Men om jag ska vara ärlig så gillar jag alla årstider och brukar se fram emot allihop :-D
Kram

ime said...

Åh det låter härligt med din positiva inställning!
Kram

znogge said...

Vilken härlig och positiv inställning du har!

Kram och trevlig tisdag!

ime said...

Tack 😊 vad snäll du är
Kram