Friday, December 29, 2017

Fredag

Man blir rejält trött av att jobba när det är rea. Mest trött i huvudet. För det är så mycket folk och ljud hela tiden. Imorgon börjar jag vid lunch och jobbar till stängning, kl 17. Så jag får sovmorgon. På nyårsafton jobbar jag ensam, vi har öppet 10 till 14. Har planerat menyn till kvällen, blir kyckling (ett säkert kort) och sen ska jag göra någon slags citronmousse till dessert. Har köpt Jacobs Creek, ett gott vitt vin. Jaha, då är det bara två dagar kvar på det här året. Så konstigt. Åren går så himla fort. Det är över sju år sen jag flyttade till min lägenhet, som jag är så glad för. Det jag kan sakna med att ha hus är ju trädgården på sommaren och kakelugnen på vintern. Jag älskade att göra brasor i den och sitta på fårfällen framför och bara njuta.

2 comments:

ibod11 said...

Jag förstår mycket väl att du blir trött av alla ljud när det är mycket folk i rörelse. Synd att du inte kan sätta i öronproppar, men det skulle nog inte fungera så bra ;)
Kyckling är alltid gott och det finns så många sätt att variera så det blir säkert bra :)
Ja, åren går. Jag kan inte riktigt få in i skallen att det är drygt tre år sedan jag flyttade söderut. Skönt att du trivs så bra i din lägenhet även om du saknar vissa delar från tiden i huset.
Kram

ime said...

Ja det blir kycklingfilé med stark krydda.
Åren går så himla fort. Förstår att det känns konstigt med tre år söderöver för dig.
Kram