Monday, December 18, 2017

Måndag

Ja nu är det inte många dagar kvar innan jul. Men det har varit lugnt i butiken, och i övriga stan enligt några jag träffade. Man funderar ju då om Black Friday och näthandeln på allvar börjar märkas.
Ute är det kallt, 6 minusgrader men sol och blå himmel. Idag är jag ledig, ska städa lite, slå in lite julklappar och njuta av ledighet. Imorgon är jag också ledig sen blir det tre dagars jobb innan jag åker till Stockholm på lördag. Om allt går som det ska, det vill säga att tågen går som dom ska, så kommer jag upp strax efter lunch och då tänkte jag gå en runda, äta något gott, kanske på Saluhallen på Östermalm och njuta av lite puls. Ska bli så härligt att komma iväg några dagar.

4 comments:

znogge said...

Så härligt med en tur till Stockholm och jag håller en tumme för pålitliga tåg.

Kram

ime said...

Ja det behövs nog alla tummar och en massa tur när jag ska åka tåg 😊
Kram

ibod11 said...

Det är säkert så att handeln i fysiska butiker minskar och det kommer nog att bli svårare för en del att vara kvar. Trist, men en trolig utveckling.
Så kul att du snart får komma iväg och fira jul med din dotter :) och att du hinner uppleva Stockholm lite när du kommer fram.
Kram

ime said...

Ja och just nu känns det som den utvecklingen kommer att gå fortare än vad någon trott.
Det ska bli så roligt att komma upp till Stockholm!
Kram