Thursday, December 07, 2017

Torsdag

Det var trevligt igår, vi startade med ett glas champagne hos K, sen åt vi tapas och drack vin. Till efterrätt blev det en typ av pannacotta med pepparkakssmak och apelsinsås. Vilken fantastisk lägenhet hon har, hon har ju renoverat men huset är från 30-talet. Varenda pryl var genomtänkt, så otroligt snyggt och smakfullt.
Jobb i butiken idag med. Igår träffade jag på en f d arbetskamrat, hon och hennes man är finnar. Dom skulle gå på bio och se en finsk krigsfilm. Det lät inte jättekul, nu är dom ju såna man kan skämta med men jag skrattade lite när dom berättade vad för film dom skulle se, sen råkade jag sätta något i halsen, jag började hosta och då verkade det som att jag hostade för att dölja att jag skrattade.... det blev lite tokigt. Men det var ju 100 år sen igår Finland blev självständigt och det var väl ett sätt för dom att fira men det lät lite roligt. En finsk krigsfilm.

2 comments:

ibod11 said...

Så bra att kvällen blev trevlig :)
Jag skulle nog också undrat över det valet av film. Men det är nog svårt för oss att riktigt förstå alla känslor som 100-årsjubileet rör upp. Vi har inte samma upplevelser som lever kvar i dagens generationer. Dina vänner förstod nog att du inte menade något illa med att skratta.
Kram

ime said...

Tack och liv är dom människor man kan skämta med. Jag håller med om att vi nog inte uppfattar Finlands självständighet lika starkt som dom. Hon är väldigt patriotisk. Som när Sverige och Finland möts i hockey t ex.
Kram