Sunday, October 12, 2014

Bilder på J

J:s pappa är som sagt i Japan nu och hälsar på och jag har fått bilder på J. Blir så glad, tycker dock att han är så himla smal på bilderna! Smal har han alltid varit men nu är han jättesmal, blir lite orolig, vet att han jobbar hårt och länge, sådana är ju traditionerna i Japan, man går inte hem tidigt precis. Åh jag hoppas verkligen jag också får möjlighet att hälsa på honom i Japan.
Igår hade jag kontakt med en tjej som tidigare jobbat på spa:et, jag visste inte att hon slutat, hon har varit där jättelänge och var chef en tid innan den andra tog över, hon som inte var trevlig. Hon berättade för mig att hon plötsligt blivit kallad till ett möte en dag och blivit uppsagd på grund av arbetsbrist. Dom hade helt enkelt gjort en konstruktion där hon fick sluta. Eftersom hon varit anställd så länge hade hon sex månaders uppsägningstid och i somras fick hon gå. Men sen föll korthuset ihop, dom började väl upptäcka hur den chefen egentligen var och hon fick kliva åt sidan och plötsligt ville dom ha tillbaka M igen som blivit uppsagd, men hon tackade nej. Hon ville inte tillbaka. Nu är hon arbetslös. Fy som man kan behandla människor. Blir så upprörd.

No comments: