Monday, October 06, 2014

Malmö-besök

Idag har jag varit i Malmö, tog tåget ner till Emporia, tyvärr kom vi inte längre än till Sösdala, lite utanför Hässleholm, sen var det strömlöst ända till Lund. Vi satt i Sösdala mer än en halvtimme, jag hade ju ingen tid att passa men det var oroliga resenärer som var på väg till Kastrup. Men sen kunde vi åka vidare. Gick till Kicks för att lämna cv, Emporia är verkligen stort och maffigt. Där träffade jag H som jobbade i Hässleholm tidigare, henne fick jag en kram av, chefen var inte där men hon skulle lämna mina papper. Sen tog jag tåget en station och gick av på Triangeln, där fick jag träffa butikschefen. Sen promenerade jag till Hansa, åt på Normans Deli innan jag lämnade över papperna där. Promenerade vidare till Caroli men där lyckades jag inte hitta någon Kicks-butik!? Det var roligt att vara i Malmö, jag gillar ju större städer. Tog tåget hem sen, men fick sån hemsk huvudvärk, jag hade linser och jag vet inte om det var därför för jag fick svårt att se och gick direkt hem från tåget, tog en huvudvärkstablett och har sovit flera timmar. Det kändes som migrän, men ändå inget riktigt anfall. Usch. Jag skulle ju köpt några saker till J och skickat med hans pappa som åker till Japan med sin fru och hälsar på J på onsdag. Jag hann inte detta, får skicka det J önskat sig istället. Men nu hoppas jag att jag kan få bli tillfrågad om jobb, den chefen jag fick träffa sa att det är enklare när man redan är inne i systemet, jag hoppas det blir så.

No comments: