Monday, October 13, 2014

Mitt drömliv

Tittade på Babel igår och det handlade om Nobelpriset i litteratur, det är ju en fransman som fått det i år och tidigare fransman som blivit tilldelad priset är Jean Paul Sartre, som dock tackade nej till det. Det beskrevs hur han och Simone de Beauvoir levde i Paris och det var ju ett liv som tilltalade mig!! Som ung var jag extremt fascinerad av Paris, det är jag fortfarande men nu har jag varit där två gånger så jag vet hur härligt där är. Tänk att få leva där, att skriva hela dagarna på ett café hade verkligen varit min dröm. Det är precis sån jag är, att få sitta och fundera, formulera mig, njuta av att titta på alla människor, drömma och få göra allt detta i Paris. Vilket drömliv!! Har jag levt ett tidigare liv har det nog varit så, det måste vara därför jag är så fascinerad av Paris och att jag gillar så mycket att gå på café och att iaktta och fundera. Jag passar inte in i det här livet att sätta klockan tidigt och stressa iväg och det här monotona, jag behöver frihet och möjlighet att göra andra saker. Tänk att jag skulle hinna bli 50 år innan jag kom på det.

No comments: