Thursday, October 30, 2014

Torsdag

Har varit så himla trött hela dagen, jag gillar INTE att gå upp klockan fem på morgnarna. Sen när jag kom hem fick jag gå direkt till styrelsemöte med bostadsrättsföreningen och är hemma först klockan 20.
Jag försöker tänka att man ska vara nöjd och glad med vad man har, men jag blir ändå avundsjuk på när andra berättar om sina framgångar och perfekta liv. A som jag jobbade med för ett år sen har nu fått tillsvidareanställning på Kicks, ja bara att gratulera men det känns innerst inne hos mig. Jag vill också jobba med det, jag vill också få en anställning och kunna planera framåt. Ikväll på mötet så hann en person berätta om sina resor, som han gör varje gång, när vi ska planera nytt möte är han i New York, förra året var det Thailand.... jag kan inte låta bli att undra. HUR känns det att ha ett framgångsrikt yrkesliv, tjäna massor med pengar och åka på resor flera gånger om året? Nej jag vill inte vara missunsam eller avundsjuk men jag blir lite ledsen innerst inne.

No comments: