Saturday, October 11, 2014

Lördag

Hittade en massa bilder på vad djur kan göra för att inte vilja vara hos veterinären, typ gömma sig och detta var den roligaste bilden, en hund som förtvivlat klamrar sig fast hos husse!
Idag har jag inte gjort många knop, har varit och handlat och sen mest läst och slappat i soffan... ja, såna dagar behövs också, även om dom tenderar att bli rätt många för mig. Men imorgon ska jag tvätta och städa och sånt. Satt och surfade runt lite, vill köpa lite Maria Åkerberg-hudprodukter. Det är ju svenska ekologiska underbara produkter. Och jag får såna ljuva minnen när jag började jobba på spa:et i Ronneby efter min examen som hudterapeut. Hur glad jag var och hur jag knappt trodde det var sant att jag genomfört min utbildning. Då jobbade vi ju med Maria Åkerberg-produkter och dom är så underbara. Tyvärr förändrades mycket på spa:et, chefen jag trivdes bra med blev utmanövrerad och det byttes märke och behandlingar. Det var väl ok behandlingar det också, men glädjen försvann lite, den nye chefen som kom var väldigt otrevlig och många slutade. Jag slutade av den anledningen att jag började på Åhléns skönhetsavdelning och det gick inte att kombinera eftersom spa-jobbet var helgjobb och det var rätt jobbigt att åka så långt, jag har ju faktiskt nio mil dit. När jag bodde i Sölvesborg var det ju närmare. Nu tittade jag på spa:ets hemsida och ser att spa-chefens namn är nytt, alltså verkar chefen som var så illa omtyckt utbytt. Ja, där ser man.

No comments: