Friday, October 10, 2014

En kväll med Shirley

Lika roligt såklart idag också på Kicks, har fått jobba med härliga V.
Ikväll har jag och E varit på konsert med Shirley Clamp och det var bra, hon bjöd mycket på sig själv mellan låtarna, hade en humoristisk ådra faktiskt och så sjunger hon ju jättebra. Sånt här borde man göra oftare, när det kommer någon artist till lilla Kristianstad. Träffade flera från mitt gamla jobb, tidningen. Jag jobbade ju där i nästan trettio år, herregud, men jag började ju när jag var 17. Vi gjorde ofta såna här saker ihop, nu var det inte något anordnat från tidningen utan dom jag träffade var ju där privat. Men vi fick ju ofta biljetter eller hittade på olika saker, det kan jag sakna, att man inte tillhör något sådant längre. När man jobbar ihop i så många år lär man ju känna varandra utan och innan och jag har ju fortfarande kontakt med flera. I var inne på Kicks idag, hon jobbar ju också i Hässleholm, vi pratade om att luncha ihop och så ytterligare en från tidningen. Får väl se om jag får vara där mer i höst så vi kan få ihop en lunch.

No comments: