Sunday, March 02, 2014

Det här med min huvudvärk, optikern sa att jag skulle använda upp mina gamla linser först innan jag går över till progressiva och det är ju några månader till. Det innebär ju att jag inte kommer att se bra på ett tag. Lite konstigt tycker jag. Men jag måste ju skaffa nya glasögon också eftersom jag använder båda delarna. Tror inte huvudvärken enbart beror på synen, jag är ju så spänd i nacke och axlar och käkar. Vet inte hur jag ska komma tillrätta med det, käkarna spänner jag på natten, hade bettskena för några år sen men det funkade inte, jag tog ut den mitt i natten när jag inte var vaken, kunde inte vänja mig vid den. Spändheten i nacke och axlar borde jag ju få massage för och träna bort. Det är inte helt lätt när man kommer hem vid 19-tiden på kvällarna och är jättetrött. Nu har jag ofta mycket huvudvärk och migränkänningar på kvällarna och i natt har jag vaknat och haft ont också. På morgnarna brukar det kännas bättre faktiskt.
Idag blir det att tvätta och städa, ska nog baka bröd också och förbereda lite mat inför veckan. Fredagar är underbara för att man har helgen framför sig, lördagen är skön och avslappnad, brukar mest njuta av ledigheten men söndagen är bara en massa måsten - tyvärr.

No comments: