Saturday, March 29, 2014

Fick en sån väldig längtan efter Stockholm. Jag har inte varit där sen sommaren 2012, herregud, jag som kunde åka upp sex gånger på ett år tidigare. Då hade jag tillgång till lägenheten på Odenplan. Sist jag var där var lilla S med och då bodde vi i en lägenhet vid Tessinparken. Underbart läge, en kort promenad så var vi vid Strandvägen och Dramaten. Det var en helt underbar helg med fantastiskt väder, besök på Rosendahls trädgård och en kväll satt vi ute och åt på Sturehof. Jag har så många minnen förknippade med Stockholm, älskar promenaden genom Vasastan när jag gick av flygbussen vid S:t Eriksplan, sen brukade jag handla mat på Coop på Odenplan, älskar NK-besöken, promenaden förbi Norrmalmstorg, Biblioteksgatan, genom Sturegallerian till Östermalmshallen och så en fika på Tysta Mari, underbart ställe. Promenaderna i Gamla stan på okända gator där lugnet infann sig, promenader upp på Söders höjder, Mosebacke Torg, restaurangbesök på Haga Delikatesser. En sommar firade vi midsommar i Stockholm, midsommarafton tillbringade vi i Hagaparken, sen tittade vi på Haga slott, då var det tomt. Idag bor där en känd familj. Ja, ett besök i Stockholm och att få göra allt det här igen hade suttit fint. Helst ska jag bo i en lägenhet, mysigare då. Men jag har inget inplanerat tyvärr.

No comments: