Friday, March 28, 2014

Idag fick jag minsann ett trevligt jobbsamtal till, man tror ju knappt att det är sant. Nu ska jag avvakta helgen men tror jag vet vartåt det lutar. Om inte annat är detta en väldig boost för självförtroendet. Jag tycker jag haft otur med tidigare arbetsgivare men nu tror jag att jag för tillfället i alla fall kan sträcka lite på mig. Jag har fått mycket boost även på mitt nuvarande jobb. Konstigt på ett vis att detta ska spela så stor roll men å andra sidan är det ju ganska viktigt vad man jobbar med och att man kan försörja sig. Sen blir det ju väldigt avgörande för mig eftersom jag är ensamförsörjare, jag har ingen som kan stötta mig med självkänslan och det ekonomiska utan det hänger enbart på mig själv. Stöttning kan jag såklart få från vänner men det är en annan sak när man lever ihop med någon som bara vill en allt gott. Saknar det emellanåt.
Fredagkvällar är min lyxigaste kväll, det var ljust när jag klev av tåget och fåglarna kvittrade, jag gick till Coop och köpte nudelsallad, slog till på en pannacotta också gjord på Ahlgrens bilar, den var väl sådär... lite klistrig, föredrar nog vaniljpannacotta. Nu blir det Let´s Dance ikväll och bara slappande i soffan.

No comments: