Friday, March 21, 2014

Hemkommen efter en rolig och händelserik tripp till Emporia. Vi har strosat runt, bestämde oss för att gå in på Hollister, den amerikanska omtalade butiken, jag har inte vågat mig in där innan och det såg nog roligt ut när jag stod och ryckte i dörrar som det inte gick att komma in genom, till sist hittade vi ingången. Den är ju mörk den butiken och jättehög musik, bara ungdomar som ser väldigt bra ut som jobbar där och kläder som känns som ministorlekar. Jag och E irrade omkring. Sen gick jag rätt på en person jag känner i en parfymbutik.... eller rättare sagt, jag såg honom och en kvinna som hur ska jag uttrycka det.... ja, det var alltså inte hans fru. Jag vet inte om jag gjorde något dumt.... men jag kunde inte låta bli att säga hej och gå fram medan kvinnan stod i kön och han stod en bit ifrån. Han toksvettades när han såg mig och pratade helt forcerat, när kvinnan betalat går hon rakt förbi oss. Alltså, om man nu ska vänstra, hur smart är det att åka till ett sånt ställe där man ALLTID träffar på någon man känner? Jag och E åt sen på Vapiano, god mat och roligt koncept, där såg jag också en person jag känner utan att gå in närmare på det. Sen på hemresan träffar jag ytterligare en person jag känner, en kille jag jobbat ihop med och som det var länge sen jag träffade. Vi pratade några minuter men han var precis som sist, man skrattar så fort man träffar honom, han har inte förändrats ett dugg. Han hann berätta om sin pojkvän i en annan del av landet och sitt nya jobb som administrativ chef på en vårdcentral.
Ja, det har varit en härlig dag!

No comments: