Sunday, May 25, 2014

Annorlunda Mors Dag

Idag är det en väldigt annorlunda Mors Dag för mig eftersom mina barn befinner sig i Japan båda två. Men den började bra i alla fall. Fick ett sms av G att han skulle komma om fem minuter för att berätta något... då började jag ana. Det var tidigt så jag hade bara morgonrock på mig och hade precis ätit frukost. När han ringde på stod han med en blomsterkvast (se bilden)och lämnade över från lilla S. Hon hade bett honom via facebook att köpa blommor, fört över pengar och där stod han och lämnade över dom! Sån trevlig överraskning och tack G för pratstunden!! Liten stund efter han gått såg jag ett meddelande på facebook att jag skulle logga in på skype och då fick jag se och prata med båda mina barn samtidigt! Har inte sett dom ihop sen i julas och J tycker såklart att det är jätteroligt att ha syrran på besök i Japan. S bor på ett guesthouse där jag är kompis på fb med han som driver det, jag hade gillat någon bild där J var med när han bodde där för ett tag sen och fått vänförfrågan från honom och han tittade minsann in i kameran och vinkade när jag skypade med J och S, så då fick jag se honom också! Så nu är alltså S en hel vecka hos J, dom har hunnit med att kolla på lite tempel idag i Kyoto, ikväll ska dom ut och äta. S hade en strulig resa till Japan, det blev försenat från Malaysia med flyget så hon hann inte med sista tåget till Kyoto utan fick stanna på flygplatsen i Osaka i natt, hon träffade på en australiensare som också missade tåget så dom två tittade på Champions Leaugef-finalen i fotboll ihop.
Så det har varit en annorlunda men bra Mors Dag, får jag inte träffa mina barn är det näst bästa sättet att få skypa med dom i alla fall!

No comments: