Friday, May 23, 2014

Fortsatt firande

Har varit uppe på stan, hade några ärenden och passade på att fotografera igen. Firandet håller ju på och det är så roligt att se hästarna och alla människor som är utklädda, de ser för övrigt lika gamla ut som kläderna de har på sig. Verkar vara någon klubb med äldre människor som gillar att spöka ut sig. Vädret är underbart och jag är lite kär i min hemstad. Mår bättre när jag får vara hemma och vara ledig. Behöver jobba mindre eller sluta i Lund tror jag för att jag ska må bättre igen. Här händer faktiskt väldigt mycket i min hemstad, massa nya affärer, galleria som håller på att byggas, har blivit vald till årets Stadskärna och så detta härliga firande nu. E kommer ikväll så då ska vi gå lite på stan, lyssna på en konsert hade vi tänkt.
Jag har letat upp en sömmerska här, har ett par jeans som behöver läggas upp. Det är lite roligt, för hon jag hittade minns jag från min högstadietid, vi hade nåt fritt valt ämne där vi var ett gäng som skulle ordna nåt med kläder från 60-talet vad jag minns och vi hade henne som lärare. Jag försökte räkna ut, om jag var ca 15 och detta är 35 år sen, borde den här damen närma sig 85... jag minns att jag tyckte hon var gammal redan då och nu kände jag igen henne och hon håller fortfarande på och syr. Ganska fantastiskt.

No comments: