Thursday, May 01, 2014

Ett liv har slocknat

I morse dog E:s syster. E var hos henne igårkväll och då åt hon lite och dom pratade, hon har varit sängliggande den sista tiden, hon hade cancer men valde att vara hemma i sin lägenhet. Lägenheten hon flyttade in i för bara drygt ett år sen. Det var nu hon skulle ha det bra. Hon sålde sitt hus och skulle slippa trädgård och allt jobb och kunna unna sig annat. Hon blev bara 68 år. Det känns så grymt. Idag den första maj när det är som vackrast i naturen, alla blommor och träd är som vackrast, då fick hon somna in. Livet känns skört.
Jag skulle hälsat på I, min kusin idag men jag har blivit förkyld, ena ögat är nästan igensvullet, har så himla ont, så jag fick ställa in. Men jag hoppas vi kan få ihop en ny dag, jag hade sett fram emot att träffa henne. Det känns så viktigt att hålla kontakt med henne och även med moster R, det är ju den släkt jag har.

2 comments:

Åsa said...

Åh så sorgligt...det är ju ingen ålder..
Stor kram på dig!
Å krya på dig!

ime said...

Ja det är oerhört sorgligt, och värst för hennes barn som miste sin pappa också i samma sjukdom för några år sen.
Tack jag mår bättre idag!
Kram kram