Friday, May 02, 2014

Skånetrafiken - ett stort skämt

Jag satte klockan på tio i fem i morse för att se hur jag mådde och jag tog en ipren för smärtan i ögat och gick in i duschen, så det blev jobb. Och jag har väl känt mig ok, men nu ska det bli enormt skönt med två sovmorgnar. För övrigt har det varit en helt knasig dag när det gäller tågresor och jag önskar jag kunde göra slut med Skånetrafiken, det är som ett stort skämt. I morse fick vi veta när vi närmade oss Hässleholm att vagnen vi satt i plötsligt skulle kopplas av så vi fick snabbt ta oss framåt för att inte bli avkopplade. Hem var det förseningar och man blir inte glad när man ser att det är ett kort tåg som kommer, det var ju överfullt och folk stod upp. Ja, det är ju bara att snällt stå, plötsligt hör jag hur en kille tror att vi fortfarande är i Danmark när vi närmar oss Hässleholm!? Danmark??? Han skulle gått av i Köpenhamn. Stackars kille. När vi sen närmade oss Kristianstad säger tågvärden att dom som ska åka vidare till Blekinge får gå av och gå till det bakre tågsetet, men det fanns ju INGET bakre tågset, det var ju ett KORT tåg!!? Då började jag undra om jag var med i en helt galen film eller nåt, alltså, hur många fel kan man göra??? Sen har jag märkt att dom numera när dom ropar ut alla knasigheter skyller på alla andra typ "Det är Trafikledningens fel", "Det är ett beslut som är taget av andra", "Nu vet jag inte hur dom tänkt" och det är så oprofessionellt att skylla på andra i utropen på tågen, rent löjeväckande. Hade jag kunnat välja något annat hade jag inte åkt med Skånetrafiken en meter till, men man har ju inget val.
Jag känner mig sliten, har varit så mycket sjuk senaste tiden. Skulle verkligen behövt något miljöombyte.

No comments: