Tuesday, May 06, 2014

Karma

Vädret har växlat från soligt och varmt till kyligt och regnigt, inte kul.
Idag fick jag ett mail från en kille jag hade kontakt med i början på året, jag fick tips av en tjej från Dior om eventjobb inom skönhetsbranschen, idag hörde han som sagt av sig och undrade om jag var tillgänglig, men jag fick tacka nej. Jag känner att jag inte kan röra ihop det mer, nästa vecka ska jag på upplärning på Ikea hela veckan och sen får jag se om jag kan säga upp mig därifrån jag är nu eller om jag ska fortsätta med extraknäck och att ta på sig ytterligare ett jobb funkar inte. Däremot tipsade jag lilla K som jag jobbade ihop med förra året. Hon hade lagt ut ett rop på hjälp om tips om jobb på fb för ett tag sen. Hon blev jätteglad och jag känner bara att jag självklart tipsar någon om jag kan, jag tror på karma. Gör jag gott mot någon annan människa får jag gott tillbaka på något sätt. Hon frågade om jag var kvar på förra jobbet, hon har kanske känt likadant som jag sen vi fick sluta. Vi var ju faktiskt ett antal som hade mer erfarenhet och utbildning än den tjejen som chefen valde att ha kvar, hon hade ju absolut minst utbildning och erfarenhet av oss alla. Idag kan jag känna att jag faktiskt aldrig mer skulle vilja jobba där igen.
Ikväll håller vi alla tummar för Sanna!!

4 comments:

Marlene (Fd Ensamma Mamman) said...

Självklart ska man hjälpa till om man kan! OM inte annat så känns det gott i hjärtat :-)

Åsa said...

Bra tänkt, man får reda upp det själv helt enkelt :)
Härligt med Ikea...det är nog kul att jobba där :)
Kramar Åsa

ime said...
This comment has been removed by the author.
ime said...

Marlene: Ja men absolut ska man hjälpa till!
Åsa: Ja det ska bli jättekul med Ikea!