Sunday, May 11, 2014

Conchita

Blev glad att denna låten vann om nu inte Sanna fick vinna, men hennes placering var såklart superbra. Men jag blev glad över detta för Conchitas låt var superbra och det kändes som om hon fick kärlek från hela Europa och plötsligt kändes det som att det ändå finns bra tolerans och acceptans där ute. Men det finns också väldigt mycket mörka krafter i Europa. Jag hade inte tänkt rösta i eu-valet men har tänkt om. Mycket tack vare E. Hon frågade om jag inte skulle rösta, hon har redan förtidsröstat och plötsligt tänkte jag om. Igår mötte jag också en representant från ett parti på stan som jag pratade lite med, han tog upp just det här med krafterna i Europa som vill in i EU. Sen hjälpte ett blogginlägg från min lilla kloka dotter till, det är faktiskt en skyldighet att rösta. Självklart måste man göra allt som står i sin makt för att motverka att högerextrema och nazistiska partier kommer in. Jag kan inte fatta att det är sant, att det finns nazistiska partier som existerar. Det var demonstrationer från Köpenhamn igår från dom och därför kändes det så himla rätt att Conchita vann.

4 comments:

Anonymous said...

Håller med dig! Jag kommer nog också att rösta denna gången!
Marie

ime said...

Så bra då! Då blir jag glad!

Åsa said...

Säger grattis till vinnaren :) men är inget fan av denna tävling :)
kram på dig!

ime said...

Kram kram Åsa :)