Tuesday, May 27, 2014

Min favoritsommarstad

Jag åkte till min favoritsommarstad för att ta ut pengar på min bank eftersom mitt Visa-kort är spärrat. När jag kom hem hade ett nytt kort redan kommit med posten idag, det gör inget, det är härligt att vara ledig. Jag fikade såklart på Ritz, strosade runt lite, köpte både pelargonior och hänglobelior på Florapersson. Jag gillar Sölvesborg. Det blir nog så att jag hamnar där igen. Min dröm är en röd liten stuga med vita knutar ute på Lister, vad ska jag i Stockholm att göra? Lite ironi det här, men det är nog tyvärr troligare att jag bor i Blekinge igen än en lägenhet i Stockholm. Jag får nöja mig med att åka upp och hälsa på lilla S när hon bor där.
Nu har jag tvättat av min vita träsoffa på balkongen, den börjar bli sliten, borde nog måla om den i sommar. Har tvättat av balkongräcke och lite annat, nu ska det torka till innan jag planterar och gör fint där.

2 comments:

Renée said...

En liten röd stuga är inte helt fel. Jag måste dock skaffa en man först innan jag köper en sådan. Synd att karlar inte växer på träd!

ime said...

Ja i ärlighetens namn borde jag kanske också ha en man då men jag får väl skaffa nåt som är lättskött istället.