Monday, May 12, 2014

Första dagen på nya jobbet

Idag har jag varit på Ikea första dagen på upplärningsveckan och det är sjukt mycket att lära sig. Jag ska vara på vardagsrum och barnens Ikea. På vardagsrum är det ju långt ifrån bara soffor att lära sig, det är alla bord, hyllor, tvbänkar och dessutom tv-apparater som Ikea numera säljer. Och en massa annat jag måste kunna snart. Barnens Ikea låter ju jätteroligt, jag som älskar barn. Men det känns ändå väldigt mycket att få in i min stackars skalle. Bara att lära sig hitta i detta gigantiska varuhus. Det är en tjej till som börjat idag, henne träffade jag på den allra första dagen i april, jag som har svårt för ansikten kände inte igen henne först. Alla verkar trevliga, chefen och killen som ska lära upp oss och alla andra. Jag ska inte börja jobba förrän i mitten på juli, så jag får jobba ett tag till där jag är nu, ska se om jag kan klämma in en veckas ledigt i början på juli. Sen har jag kontrakt augusti ut och sen är det behovs-kontrakt. Då får jag se hur mycket jag kan få jobba. Men sen vill dom att jag jobbar en del i sommar innan jag börjar på riktigt, jag får inget schema utan får sätta upp mig som önskemål, så jag hoppas det kan bli en del, känns som jag måste hinna lära mig en massa innan det drar igång på allvar.

2 comments:

Åsa said...

Åh grattis :)
Va skönt med en fast tjänst!
Kramar!

ime said...

Tack, men det är ingen fast tjänst, bara sommar och sen vid behov, men jag är glad ändå!
Kram