Saturday, May 24, 2014

Sötaste Tilda och moster R

Det är min lilla Tilda på bilden, världens sötaste. Jag tog en liten powernap och när jag vaknade låg hon också i min säng och sov. Mina katter följer mig hela tiden.
Moster R ringde precis, hon har nog haft en liten propp i hjärnan eller hjärnblödning men har inte varit hos doktorn. Hon kan säkert vara envis men jag sa till henne att hon måste åka akut om det händer igen. Hon hade vaknat i tisdags morse och inte mått bra, kunde inte sätta på radio eller tv eller göra frukost som hon brukar, inget fungerade. Hon lyckades inte heller ringa ett av sina barnbarn förrän efter många försök. Hennes dotter kom också hem till henne och jag blir lite fundersam om dom inte förstod allvaret och lyckades få iväg moster till sjukhus. Men nu tyckte hon själv att hon var helt återställd men var trött efter det hela. Jag blir glad att hon ringer mig och hon blir så väldigt glad över att S skickar vykort till henne, hon läste upp för mig vad det stod på kortet. Jag blir lite orolig över moster R, men det är ju inte konstigt om sådant här händer, hon blir ju trots allt 90 år till sommaren. Hoppas hon får vara med länge än.

2 comments:

Anonymous said...

Hej!
Min lilla Pappa hade små proppar heter de tia? Jag åkte in med honom många gånger t sjukhuset. Efter en sådan blev han som vanligt igen och det var inte det som han dog av. Så jag hoppas din moster blir som vanligt igen!
Marie

ime said...

Hej!
Jag fick också en tanke att det kunde vara en tia. Hoppas inte det blir mer av det. Tack för att du berättade!