Monday, February 02, 2015

Att åka tåg i Sverige år 2015

Gick upp klockan fem i morse och satt på tåget tio över sex, hade nämligen tänkt ta ett förmiddagspass i Lund för att sen åka tillbaka till Hässleholm och jobba där några timmar innan stängning. Men det gick inte, det har kommit några snöflingor i natt och är fullständigt kaos i tågtrafiken. Man meddelade när jag satt på tåget att det bara skulle gå till Hässleholm, sen fick man försöka komma med en buss till Eslöv för att sen stå och trängas på en liten station i Eslöv för att försöka komma med ett tåg vidare. Det innebar att det faktiskt inte var lönt för mig att ge mig av, jag hade kommit för sent till Lund och vem vet om jag sen kommit tillbaka till Hässleholm i tid? Så jag gick av tåget och gick hem igen. Så här ser det ut i Sverige idag år 2015 om man vill åka tåg. Det är helt horribelt. Vem tar ansvar?

2 comments:

arvidochlydia said...

Helt galet ! Begriper inte heller varför det ska vara så svårt... varje vinter likadant. :-(

Hoppas du får en trevlig måndag i alla fall. :-)

ime said...

Ja tack jag hoppas också det blir en bra måndag. Ska försöka mig på att åka tåg i eftermiddag igen 😯