Friday, February 06, 2015

Fredag

Har varit i Lund igår och idag. Jag tar tåget hem tjugo i sex, när allt funkar vill säga. Och det är ju inte många dagar det gör det. Idag var det något elfel eller liknande hela dagen, hade koll på Skånetrafikens hemsida och det blev fixat precis i tid som jag skulle hem. Men det kommer bara ett tåg, inte dubbelt som det brukar och då är det fredagkväll och rusning. Inte kul. Men jag fick sittplats. Nu hör och läser jag om en olycka som hände i Lund strax efter jag åkt därifrån. Precis där jag går till tåget har någon vattenledning sprungit läck som gjort att det bara forsat skållhett vatten ut på gatorna och gjort att det blivit fullt av ånga och dimma och då har en buss kört rakt in i några människor och minst en person har omkommit, flera skadade i bussolyckan och brännskadade av det skållheta vattnet. Herregud. Vad hemskt och vilka konstiga olyckor som kan hända.

No comments: