Wednesday, February 25, 2015

Sölvesborgsbesök

Har varit i Sölvesborg i eftermiddag, klippte mig först, köpte med mig varmrökt lax hem och så köpte jag mig en ny klänning. Jag saknar mitt Sölvesborg, undrar om jag kommer att bo där igen någon gång? Jag som vill bo i Stockholm hamnar nog där ändå till sist, det är så härligt att det ligger vid havet och det är så fina omgivningar. Men jag trivs bra i min lägenhet och med mitt läge idag när jag pendlar som jag gör. Klänningen ja, var på Smaralda där dom har så fina kläder, skulle bara titta men trillade över en jättefin klänning, ett italienskt märke som heter Ottod'Ame. Hittar ingen bild, men den är puderrosa, rakt enkelt snitt som jag gillar, lite oversized med kort ärm och ringad lite lagom bak, jätteskönt material. Jag kommer ju att gå på lite festligheter i sommar när lilla S först tar sin juristexamen och sen har sin fest några veckor efter. Då tror jag den kommer att passa bra.
Det blir jobb i butiken i Hässleholm resten av veckan, stackars A är fortfarande sjuk, jag och M delar upp det men lördagen tar jag själv som dessutom är långlördag. Så det blir tredje veckan på rad jag jobbar sex dagar. Men det är ju inte fulla dagar så det får gå.

No comments: