Sunday, February 08, 2015

Drömmar

Jag har ju drömmar, en av dom är ju att få bo i Stockholm. Jag tror jag hade varit lycklig om jag fått bo där och ha tillgång till allt vad huvudstaden har att erbjuda. Inte för att jag är olycklig nu men hur mycket man än pratar om att lyckan ska finnas inombords så kan man inte förneka hur häftigt det hade varit att få bo där uppe. Nu kommer det nog inte att förverkligas men drömma kan man ju få. Då hade jag velat ha en lägenhet centralt, jobba litegrann men mest utnyttja allt som finns där. Kunna gå på konserter, teater, restauranger och upptäcka allt som finns där. Det här är ju ingen ny dröm utan den har jag haft länge. Ibland kollar jag på lägenheter och jag vet ju exakt vad jag vill ha, inget nytt modernt utan en gammal lägenhet som är renoverad. Det enda som fattas är väl en stor vinst i Postkodlotteriet.

No comments: