Saturday, February 14, 2015

Vesterbro

Jag har en funktion på mobilen så att jag kan se hur många grader det är ute och så letar mobilen själv upp var jag befinner mig och när jag åkte hem en dag såg jag att mobilen trodde att jag var i Vesterbro i Köpenhamn. Och det hade ju varit trevligt att befunnit sig där, men det hade jag inte. Jag var ju tvungen att kolla upp lite om Vesterbro, Köpenhamn är så väldigt charmigt. Vesterbro är en gammal arbetarstadsdel och där har varit mycket knark och prostitution och man har bara bosatt sig där för att man inte kunnat få bostad någon annanstans. Men nu har det blivit en hipp stadsel i Köpenhamn på grund av att så många studenter bosatte sig där som sen har stannat kvar och det bor nu mycket barn där. Köpenhamn är härligt och det är synd att man inte åker dit mer när det är så nära dit. Jag har ju varit betydligt oftare i Stockholm trots att jag bara har en och en halv timme med tåg till Köpenhamn.
Idag jobb i butiken i Lund innan jag får en ledig dag.

No comments: