Monday, February 09, 2015

Måndag

Det är sol och blå himmel idag också, 4 plusgrader är det dessutom. Man får verkligen vårkänslor trots att det bara är den nionde februari. Underbart. Vaknade lite förkyld i morse, men tror inte det blir så mycket mer av det. Tänk vad allt blir lättare med lite sol och ljusare dagar. Ska åka till Hässleholm och jobba. Inte särskilt länge, jag gillar ju att börja veckorna så här. Men det blir inte så mycket lön. Det är ett dilemma det där, jag vill inte jobba så mycket men jag behöver tjäna mer än vad jag gör nu. Hoppas det löser sig på något sätt. Igår var G här på kvällen, vi diskuterade bl a det här med bilpool, att det kostar så himla mycket att ha bil och jag kör ju så lite. Det finns bilpoolar i andra städer som är bra men inte här i Kristianstad. Nu betalar jag för garage, försäkring, bilskatt, besiktning och när den behöver lagas. Och så kör jag någon gång till affären när jag ska handla mycket, kör till Sölvesborg när jag ska klippa mig och sen är det friheten att kunna köra om man behöver. Men det är mycket pengar som jag hade kunnat haft till något annat. Tål att funderas på.

2 comments:

Åsa said...

Åh jag förstår det där med bil...jag har ju inte ens körkort, men vi har bil och det är mycke kostnader..
Kram på dig fining!

ime said...

Kram på dig också finaste Åsa ❤