Monday, September 10, 2018

Dagen efter

Ja vad ska man säga idag, dagen efter valet. Det blev väl ungefär som förväntat. Ska jag försöka mig på något positivt omdöme är det att över 80% INTE röstade på Sd och tilltalas av deras hemska människosyn. Dom var kaxiga i början av valvakan och förväntade sig ett resultat på bra bit över 20%. Sen kan man ju undra hur det ska kunna bildas en regering av detta resultat. Är glad att jag inte är inblandad i att försöka få ihop detta.
Idag är jag ledig. Det pågår stora arbeten i vår bostadsrättsförening med våra avloppsstammar. Idag kom hantverkare för att borra under vasken. Men mitt i allt gick strömmen, han hade kommit åt något elektriskt. Så nu är här elektriker också hos mig och ska försöka fixa det. Jag har hunnit vara hos veterinären med Tilda och fått hjälp med att ta bort bort tovor i hennes päls. Hon stod stilla som förra gången och djurskötaren var väldigt imponerad av en så snäll katt. Tilda t o m slickade henne på armen. Nu ska jag passa på att åka till mina föräldrars grav.

7 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Jag tycker att politikerna käbblar lika mycket efter som före valet. Nu orkar jag inte lyssna på dem mer innan slutresultatet har kommit. Om en tredjedel av alla röstberättigade förtidsröstade så måste ju dessa röster kunna påverka på något sätt när de räknas.
Hoppas allt går bra renoveringen hädanefter.
Vilken duktig katt du har. Kanske tycker hon att det är skönt att få lite omvårdnad :)
Kram

ime said...

Nja jag tror inte Tilda tycker det är skönt när man rakar bort tovor, hon är nog närmast skräckslagen. När hon slickade djurskötaren på armen trodde hon nog att hon skulle bita henne, men det gör inte Tilda.
Kram

znogge said...

När det gäller valet kan vi bara vänta och se hur det blir. Kanske är det så att det gäller att hitta nya samarbetsvägar än dem traditionella. Även om SD inte fick så många röster som de trodde så är jag helt säker på att de kommer att ställa krav. De är verkligen vågmästare vilket gör det väldigt svårt för övriga partier att driva sin politik. Ja, tur att man inte är politiker!

Kram

znogge said...

PS. Så skönt för Tilda att få bort tovorna och så duktig hon är! Själv har jag kammat Miss E som ska klippas i veckan. Hon hade massor med tovor men jag tror att jag fick bort dem mesta. DS

ime said...

Ja det kommer att bli väldigt tufft att få ihop en regering, lyssnade lite på Björklund igår som klokt sa att efter några veckor kommer partierna se lite annorlunda på det eftersom landet måste styras. Och då hoppas jag verkligen inte att han menar att dom mjuknar när det gäller Sd.
Ja det är ett himla jobb med våra djur!
Kram

Emma Engström said...

Skönt att ha fått bort tovor! Kram

ime said...

Ja det tycker Tilda med 😁
Kram