Saturday, September 01, 2018

Veckans lista

Ny lista som jag åter har lånat av Znogge.wordpress.com

1. Hur många städer har du bott i?
Är född i en by utanför Kristianstad. Flyttade in till staden när jag och x-pojkvännen skaffade första lägenheten. Sen blev det hus lite utanför stan. Sedan en sejour i Karlskrona två år pga x-mannens jobb. Därefter lägenhet i Sölvesborg och senare hus i Sölvesborg, bodde i det i 16 år, varav ca 10 år ensam med barnen. Vårt drömhus som vi trivdes så bra i. Och sedan 8 år är jag tillbaka i centrala Kristianstad i bostadsrätt.

2. Vad är en sak som din nuvarande stad är känt för?
Spontant säger jag handboll, vi är bäst i Sverige och har varit det i flera år!

3. Om någon kom på besök i din stad för första gången, vad skulle hen inte få missa tycker du?
Kristianstad har ju danska anor och är grundad av den danska kungen Christian IV. Vår stad har kanske lite dansk influens. Sen har vi ju Vattenriket med Naturum.

4. Har du något stammisställe där du bor?
Nej faktiskt inte. Det skulle väl vara min egen balkong.

5. Om du fick välja, skulle du då fortfarande bo kvar?
Lite kluven faktiskt, jag trivs bra i min lägenhet och läget där jag bor men större stad har alltid lockat.
Stockholm är jag ju intresserad av men det är ju inte det lättaste att hitta bostad där.

4 comments:

znogge said...

Kul att du hängde på! Själv har jag aldrig varit i Kristianstad men jag har åkt igenom med buss ett antal gånger. Vi åker den vägen när vi ska på lägerskola vid Immeln.

Kram och ha en fin söndag!

ime said...

Men då tycker jag att du ska göra ett besök. Jag kan bjuda på kaffe!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Du har hållit dig i samma del av Sverige hela tiden så en flytt till Stockholm vore verkligen en förändring. Men du känner ju väl till den staden också :) Jag gillar att din balkong är ditt stammisställe :D Skönt att ha en balkong som man trivs så bra med :)
Kram

ime said...

Ja det har varit södra Sverige för mig hela livet.
Balkongen är jag jätteglad för.
Kram