Saturday, September 08, 2018

Tuff dag

Ska jobba helgen, igår hade vi en kaosartad dag med tekniska problem hos ett av körbolagen. Nog den tuffaste dagen hittills som jag jobbat. Jag hade tänkt titta på partiledardebatten när jag kom hem, även om jag redan röstat, men jag orkade helt enkelt inte med det. Ville bara varva ner, tände levande ljus och försökte koppla av istället. Tänker på dom på jobbet som inte kan varva ner efter en sån dag utan kanske kommer hem till en annan slags stress. Nu tycker jag det ska bli skönt när valet är över även om jag bävar för resultatet. Kan dröja ett tag innan vi vet vilka som ska regera.

4 comments:

znogge said...

Efter en sådan intensiv och tuff dag behövs det verkligen att man kan varva ner. Tyvärr kan alla nog inte det vilket självklart inte är bra.

Vi såg debatten som efter en trög start hettade till lite.

Kram och ha en bra arbetshelg.

ime said...

Ja jag behövde bara lugn och ro igår, orkade inte med debatten.
Kram och tack 😊

ibod11 - Ingrid said...

Efter en sådan dag är det skönt att ha livet med småbarn och diverse måsten avklarat. Hoppas att du kan koppla av mentalt också och inte har kvar stresskänslan.
Jag blir trött bara av att se politikerna och höra deras käbbel så jag har inte sett någon valdebatt. Jag har tillräckligt bra koll ändå så i morgon går jag till vallokalen och lämnar min röst. Du har nog rätt i att det dröjer innan vi sedan får veta vilka som ska regera.
Kram

ime said...

Ja jag är tacksam över att komma hem till lugn och ro. Många kvinnor stressar ännu mer när dom kommer hem.
Ja jag har också svårt för politikernas käbbel. Ibland orkar man helt enkelt inte lyssna på det.
Kram