Saturday, July 11, 2020

Bästa jobbet

Tänkte på igår, sista dagen innan semestern, att jag tycker så himla mycket om mitt jobb och mina arbetskamrater. Vilken otrolig tur jag haft som hamnade där. Det är fyra och en halv månad nu jag jobbat där. Jag trivs med mina arbetsuppgifter och så är vi ett sånt roligt gäng med mycket skratt. Vi är en blandad skara, 10 personer, den yngsta 20 och den äldsta 63. Igår firade vi L, som fyller 40 idag. Vi hade lagt ihop, han har tydligen en favoritwhisky som kostar 900 kronor! Den är lite svår att få tag i men han fick ett presentkort och så hade M köpt fina ölkorvar i en charkuteributik. Sen fick han sitta och jobba i ett hav av ballonger. Han är världens snällaste människa och rolig. Så även om det är skönt att gå på semester så känns det ändå bra att ha ett jobb man tycker riktigt mycket om att gå till.

6 comments:

Znogge said...

Så roligt att ni är ett bra team som trivs tillsammans. Arbetet är en stor del av vår tillvaro så det är viktigt att trivas och att ha bra kollegor!

Kram

ibod11 - Ingrid said...

Vad roligt att få läsa det här och få veta hur bra du trivs. Nu har du varit där så länge att det skulle ha märkts om det inte motsvarade förväntningarna. Kul att både arbete och jobbarkompisar gör att du trivs så bra :D
Kram

ime said...

Znogge: ja arbetet är ju en stor del av ens liv så det är jätteviktigt att trivas!
Kram

ime said...

Ingrid: ja det känns jättebra, det var en lång rekrytering, men tjänsten blev min till slut. Till min stora lycka!
Kram

Från Glam till Damm said...

Men vilken lycka! Jag är så glad för din skull Att trivas på jobbet och med sina arbetskamrater är vårt guld. Det gör en stor skillnad i hela livet. Vilken fullträff!

Jag önskar dig en underbar semester!

Kram, Anneli

ime said...

Ja det är superhärligt att trivas med både arbetsuppgifter och kollegor!
Önskar dig också en underbar ledighet!
Kram