Tuesday, July 14, 2020

Lite varmare idag

Har varit och köpt mat hos veterinären till katterna idag. Inte så långt därifrån finns en foodtruck med thaimat, jag stannade och köpte kyckling i grön curry som jag tänkt äta ikväll. Har tänkt jag skulle testa deras mat flera gånger men det har inte blivit av. Tror den är god för det är thailändare som gör maten. Rapport kommer.
Idag har det varit lite varmare, jag har varit en del på balkongen, det går ju att ha filt på sig om det blir kyligt.
Reagerade på en sak, min chef som jag hade i butiken hade uppdaterat på Facebook att hon är i ett förhållande. Jag är inte vän med henne men hon kom upp som ett vänförslag. Hon är fortfarande gift med en annan man. Tycker det är konstigt att så länge man är gift skriva ut att man är i ett förhållande och massa bilder. Men det kanske bara är jag som tycker det. En del skriver om hela sina liv. Ja man får göra som man vill.

5 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Hoppas maten smakade bra men jag hör mest bara gott om maten från olika foodtrucks.
Man kan ju undra om din förra chef lever i ett öppet förhållande med sin man eller om de är på väg att separera. Annars vore det ju direkt korkat att skriva om sitt andra förhållande.
Jättefin bild på dina katter :D
Kram

ime said...

Ja maten var jättegod!
Nej hon har nog separerat från sin man, jag har bara lite svårt för folk som lägger upp allt på Facebook. Hon är ju inte skild än och det finns barn inblandade.
Tack, man ser hur små och gulliga katterna är!
Kram

Znogge said...

Hoppas maten smakade bra!

Nej, så gör man verkligen inte. Förhållanden avslutas öga mot öga och inte genom eventuella avslöjanden via Facebook. Hur omogna kan vuxna människor vara?

Kram

Znogge said...

Så fina dina katter är <3

ime said...

Ja maten var jättegod!
Tack, visst är dom söta katterna ☺
Jag har nog uttryckt mig otydligt. Dom håller väl på att skilja sig, antar jag. Men så har hon lagt ut på Facebook att hon är i ett nytt förhållande. Det jag reagerar på är att man måste vara så snabb med sånt, att man lägger upp att man är i ett nytt förhållande innan skilsmässan är klar.
Kram