Monday, July 13, 2020

Första semesterdagen

Idag första semesterdagen tog jag tåget till Sölvesborg. Jag träffade E på Ritz, vi fick köa ett tag, man får bara stå tre i kö inne, men det gick fort. Vi satt ute, det är ingen värme men det gick bra ändå. Sen strosade vi runt lite på stan, det var ganska mycket folk. Sölvesborg är ju en turiststad och med sånt här väder när man inte kan vara på stranden åker folk till stan istället. Jag köpte en blomma, elefantöra. Jag har inte lyckats med den innan, googlade skötselråd nu och det står att den är enkel att sköta!? Men den ska inte stå i direkt solljus, får se om jag lyckas denna gången. Vi var också inne på Smaralda, där är så mycket fint men tyvärr kostar det mesta för mycket. Men jag ska inte shoppa denna semestern, men det är kul att kolla i alla fall. Vädret ser ju inte så uppmuntrande ut framöver, hoppas det vänder.

4 comments:

Znogge said...

Vilken bra och trevlig inledning på semestern! Jag har två elefantöron och tycker inte det är en speciellt lättskött blomma alls. Antingen för den för mycket eller för lite vatten. Hoppas att du ska lyckas bra med ditt exemplar.

Kram

ime said...

Ja Sölvesborg är alltid mysigt!
Det var ju skönt att höra att inte bara jag tycker elefantöra inte är så lätt att sköta ☺
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Det blev ju en väldigt bra början på semestern. Ett besök i en av dina favoritstäder och att tillsammans med en vän fika och sedan gå runt bland butikerna, låter som det jag har förstått är något du verkligen gillar :D
Lycka till med elefantörat. Jag har inga råd men min regel har alltid varit att de blommor som inte tål min skötsel, dvs att dränkas en gång i veckan och sedan ignoreras till nästa gång, de ska inte vara hos mig ;) Förvånansvärt många växter har faktiskt trivts väldigt bra under de förutsättningarna.
Kram

ime said...

Ja det blev en mysig start på semestern i en av mina favoritstäder!
Haha 😁 det lät jättebra att dina växter rättar sig efter dina regler!! Man ska inte skämma bort dom för mycket!
Kram