Thursday, July 09, 2020

Snart semester

Imorgon är sista arbetsdagen innan tre veckors semester. Ser väldigt mycket fram emot sovmorgnar, en klocka som ringer fem är inte särskilt roligt. Jag ser också fram emot att gå in i ett slags semestermood. Att ta dagen som den kommer. Lite utflykter. Har funderat på en dagstur till Öland kanske. Jag gillar att promenera i vackra Sollidens slottspark. Man kan också ta tåget till Båstad t ex. Jag har ju mitt sommarkort. Största nyheten idag är annars att Danmark från och med lördag släpper in skåningar igen. Får väl se om jag känner för att åka dit. Det brukar vara mycket trängsel där och det känns inte helt bekvämt.

6 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Jag hoppas att du får en riktigt skön och bra semester och att du blandar lata dagar och utflyktsdagar i lagom mängd. Härligt att ha hela semestern att se fram mot :D
Kram

ime said...

Tack, det är alltid skönast när man har hela semestern framför sig. Nu hoppas jag på lagom fint väder.
Kram

Znogge said...

Så härligt att din semester snart är här och jag förstår att du längtar. Hoppas det blir sköna och behagliga dagar och dina planer låter bra tycker jag. Själv skulle jag kunna tänka mig en tur till Danmark med bil.

Kram och ha en fin fredag!

ime said...

Ja jag önskar mig sköna behagliga dagar med lite varmare temperaturer det är nu. Får se vad det blir för utflykter.
Kram och detsamma till dig

Eva i Dalarna said...

Härligt med semester och att ta dagen som den kommer. Hoppas det blir varmare väder framöver.
Jag har 4 veckor ungefär kvar till min semester, det känns som en evighet. Fast å andra sidan - när alla andra börjar jobba så går jag på ledighet...

ime said...

De fyra veckorna till din semester kommer att gå fort. Det gäller att man njuter för sommaren försvinner så snabbt.