Sunday, January 12, 2014

Det har blossat upp en storm kring H&M:s plus size-modeller. Bra tycker jag. Jag har bläddrat i deras katalog och faktiskt inte reagerat så mycket, men nu när jag tittar igen så gör jag det. Men man är så matad med magra modeller så när det kommer en plus size-modell reagerar man inte först, men självklart håller jag med. Deras plus size-modell ser helt normal ut, det är deras magra modeller som är sjuka ideal. Jag är i den åldern att jag inser att deras modeller inte ser ut som människor gör i allmänhet, alltså jag klarar att titta på detta utan att få nån slags vikthets, däremot förstår jag om man är ung och inte kan förhålla sig till det. Jag minns själv att jag tittade i deras kataloger när jag var ung och sen jämförde med mig själv i spegeln. Kanske kan H&M ta åt sig och ha lite mer normala människor som visar deras kläder. I vissa länder är det förbjudet med modeller som har ett BMI som är under ett visst värde. Och tyvärr är de tjejerna ofta kokainister, ingen människa kan äta så lite som dom gör och orka leva. Då får man gå på någon drog som gör att man inte känner sin hunger.
Bilden jag visar är alltså en plus size-modell enligt H&M.

No comments: