Friday, January 17, 2014

Vilken dag. Det var värsta snöstormen i morse, jag gick till tåget för att åka till Lund på en intervju. Det är ett callcenter-jobb. Min uppfattning är ändå att dom verkar seriösa. Jag tänkte jag skulle passa på att åka till Nova efteråt och lämna lite cv. Men jag åkte och åkte och åkte men kom aldrig till Nova med bussen, jag hade gått på fel buss, så korkat. Så jag gick av igen och gick till favoritbageriet nr 1 St Jakobs stenugnsbageri, där är så himla fint, älskar verkligen det stället. Så mysigt, så gott och idag var det fransk musik a la Edith Piaf. Sen skulle jag ta mig hemåt, men det blev en pärs. TRE timmar tog det att komma hem, en resa som normalt tar 50 minuter. Det hade faktiskt inte med snön att göra utan det var enkelspår av någon annan anledning. När jag kom hem ringde dom från jobbet och frågade om jag ville börja på utbildning på måndag. Ja, jag hade nog räknat att det skulle dröja lite längre för hon sa att dom skulle ringa i slutet på nästa vecka, men jag tackade ja. Det kommer att bli bättre än att gå hemma, jag ger det en chans.

No comments: