Tuesday, January 21, 2014

Idag känner jag mig lite bättre, men jag hasar fortfarande omkring i min rosa morgonrock och med håret på ända. Skulle det knacka på dörren så öppnar jag inte. Förstår inte vad det är för konstig sjuka jag haft, feber och jätteont i mina ben. Benvärken började i lördags, kändes som träningsvärk och sen dess har det värkt, både när jag är stilla och när jag går. Både framsidan på låren och i knäna.
Idag har jag kollat på lägenheter i Stockholm, det är som sagt min dröm att få flytta dit. Men det krävs ju en ansenlig summa pengar som bara dimper ner, typ Postkodlotteriet. Grannyran kom ju faktiskt till min stad i helgen, 18 nya miljonärer blev det. Om jag fick välja hade det nog blivit en lägenhet i Vasastan, tycker det området tilltalar mig mest. Det ska såklart vara en nyrenoverad lägenhet i gammal stil, gärna lite kakelugnar, högt i tak och så. Vill inte ha något ultramodernt som man kan få se ibland, nej inte alls min stil. Hittade en på Roslagsgatan som jag hade slagit till på om jag kunnat. Tänk vad skönt att få börja om och i Stockholm är jag övertygad om att jag hittat ett jobb som jag ville vara på och tänk att ha hela utbudet av saker en storstad kan erbjuda att göra.

2 comments:

Åsa said...

Bara kom!! :)
Jag älskar Vasastan :)
Stor kramis Åsa

ime said...

JAAAA jag vill så gärna komma!!
Kramkram