Monday, January 27, 2014

Var ute en sväng men fy vilket ruggigt väder, det blåser iskallt och snöar. Ska snart ge mig av till Lund, är lite orolig för hemfärden, det är inte så kul att vara beroende av ett tåg sent på kvällen. Hoppas det går vägen.
Igår såg jag lite på Agenda. Det handlade bland annat om kärnkraft och att många oroliga föräldrar i Japan vill få sina barn undersökta av läkare efter kärnkraftsolyckan där. Jag har en bild på näthinnan som inte vill lämna mig, en liten flicka på fyra år blir undersökt och de hittar cystor på hennes sköldkörtel. Jag kan se henne framför mig, en liten flicka som blir undersökt och hon ser orolig och frågande ut, mammans chock när hon får beskedet. Hoppas det gått bra för den lilla flickan, det var så hemskt att se. Inget roligt att J ska flytta dit, men han ska bo ganska långt ifrån där olyckan hände. Men man är inte säker någonstans, det kan hända olyckor där man minst anar det.

2 comments:

Åsa said...

Usch så sorgligt..
Hemskt det där...fruktansvärt..jag hoppas kärnkraftsverken läggs ner, för alltid.
Kramar Åsa

ime said...

Ja när man ser att barn får cancer och dör är det svårt att vara kärnkraftsförespråkare.
Kram på dig