Tuesday, January 07, 2014

Ser på Köpenhamns flygplats hemsida att planet till Dubai som S ska åka med just nu bordas. Åh fjärilarna flyger i magen på mig, undrar då hur det känns för henne? Hon mellandar där för att några timmar senare åka vidare till Singapore.
Nu är det enda som påminner om julen i mitt hem min senkomna röda amaryllis, allt annat är nere i förrådet igen. Lika skönt varje år att plocka ner allt och jag är så glad att jag har plastgran, bara att packa ihop och stuva undan till nästa jul, istället för barr i hela lägenheten och i katternas päls flera månader framåt.
Hoppas det här "vinter"vädret håller i sig, det känns nästan som vår istället.

2 comments:

Åsa said...

Oaaah, vill ha snö och soliga dagar :) o kallt som attan. Ju kallare vinter ju varmare sommar :)
Ja, på torsdag ska vår jul ut!
Fast vi har en riktig gran, men den stå precis vid altandörren :)
Kram på dig!

ime said...

Men här blir det aldrig kallt och soliga dagar, det blir bara slask, is och jobbigt.
Kramkram