Wednesday, January 15, 2014

Har sovit så himla dåligt i natt, låg vaken i flera timmar. När jag vaknade i morse höll jag på att få en chock när jag gick upp och såg att J låg i min soffa. Jag hade inte hört nånting om att han kommit, vi åt lite lunch ihop sen åkte han till kompisar i Sölvesborg. Så det var en snabb visit men han kommer nog imorgon igen.
Hade lite kontakt med M från tidningen jag jobbade på en period, hans 2013 hade varit förfärligt, jobbmässigt sett. Alla har ju slutat och nu är det bara han och en till som är utesäljare så han jobbar alldeles för mycket. När jag tänker efter kan jag ju inte säga att mitt 2013 varit förfärligt även om jag är besviken just nu. Jag fick faktiskt jobba sju månader med något som var jätteroligt, jag har en bra referens att hänvisa till, så jag borde ju vara nöjd egentligen. Men jag deppar ihop så lätt när jag får motgångar. Jag vill ju fortsätta jobba med det här.

2 comments:

Åsa said...

Kanske skulle du gå en kurs i att tänka poistivt..tänker du positivt så genererar det ofta positivt..
Kolla boken The Secret´s
Å nu menar jag inte att man inte får vara neggig, för det är vi alla emellanåt.
Men av erfarenhet när man vänder negg tankar till ngt positivt så brukar allt börja ändras :)
Puss och kram Åsa

ime said...

Ja hittar jag en kurs i att lära mig tänka positivt så ska jag anmäla mig direkt!!
Puss o kram