Saturday, January 25, 2014

Hittade en jättebra skriven text hos en bloggare http://idagtankerjagpa.wordpress.com
Här kommer den:
"Jag tänker mycket på det här med att välja sitt liv, välja var man vill satsa energi och att välja sina strider. Fokusera på det som är bra och positivt, det som kan hjälpa en framåt och inte ödsla energi på det negativa. Bara låta det passera och inte låta det bli viktigt. Och jag tänker att om man riktar in sitt sikte på något och sedan jobbar aktivt i den riktningen så når man förr eller senare fram. Kanske inte på det sätt man trodde, och kanske inte slutresultatet heller blir som man hade föreställt sig. Kanske blir det ännu bättre. Vem vet. Genom att ta sikte, släppa föreställningarna, lyssna på hjärtat (detta slitna uttryck som ändå är så sant) och hålla sig öppen och följa sin intuition leder vägen framåt."
Det ska jag försöka tänka på och leva efter. Att inte satsa energi på människor som är dåliga och uppenbart inte klarar av sin yrkesroll, snarare konstatera att jag ser igenom dom och sen låta det vara, att välja min strid. Att jobba aktivt i den riktningen dit jag vill nå, inte ge upp och inte se tillfälliga bakslag som permanenta. Att inte döma mig själv så hårt, jag FÅR bli deppig, bara jag inte fastnar i det utan försöker komma tillbaka igen.

No comments: