Saturday, January 25, 2014

Har varit på stan och fikat på Duvanders ihop med E. För första gången på länge kändes det bra, en ledig lördag, sov rätt länge, ledig har jag ju varit ett tag men kändes som första gången på ett tag som jag uppskattade att vara ledig just idag. Jobbade ju nästan alla lördagar i slutet på förra året. Trivs så bra på Duvanders, mycket folk. Träffade J från mitt gamla jobb där, en kram och uppdatering om hur livet levs, vissa människor tycker man bara så himla mycket om. Trivs också att vara i min hemstad lite, jag har jämt farit iväg och jobba i andra städer. Jag bor ju så himla bra, fem minuters promenad till absoluta centrum. Fyllde på ljusförrådet på Borett. Köpte också ett hårvax, hade ju 50 kr rabatt på Åhléns. Jag och E gick lite runt och tittade, njuter av att se vårkläder i butikerna trots att det är isigt kallt ute. Var på Hemmakväll och köpte lite godis till ikväll, där träffade jag en tjej som jag jobbade ihop med i Kristianstad i höstas på varuhuset, hon berättade att alla vikarier fått sluta här i stan. Va!? Där borde ju gå att få in en fot till sommaren om inte annat.
Idag ska jag äta varmrökt lax som jag köpte igår när jag var och klippte mig.

2 comments:

Anonymous said...

Vad härligt! Du är frisk nu!
Nu är snart våren här också!
Här är flyttkaos! Äldsta dottern flyttar till Tyskland och yngsta tar hennes lägenhet och flyttar hemifrån!
Ha det gott
Marie

ime said...

Ja, hoppas våren kommer snart!
Jaså dina barn ger sig också ut i världen!
Ha det bra du också!