Thursday, January 30, 2014

Sådär har jag också lust att tillbringa dagen - inomhus i en fåtölj. Och jag har sån tur att jag faktiskt kan det, ska inte iväg idag. Imorgon ska jag däremot börja jobba och ska sätta klockan på fem på morgonen, fattar inte hur jag ska kunna gå upp då.
Igår när jag gick hem från tåget vid fem-tiden var det nästan spöklikt ute, dels blir det sånt dovt tyst ljud när det är så mycket snö och liksom lite konstigt sken, dels var det väldigt lite människor ute för att vara vid den tiden. Jag hade ju inte planerat någon mat så jag beställde pizza och där var det helt dött, pizzabagaren stod och väntade med min pizza framme vid kassan när jag kom in.
Det är sån väldig kontrast mot att läsa S:s blogg om Singapore med typ 30 grader varmt och alla bilder, jag har skickat en länk med bilder så att hon kan se vad hon går miste om här hemma.

No comments: