Sunday, April 07, 2013

Det här med Facebook - jag dröjde ett tag med att gå med, men när tjejerna på utbildningen jag gick i Malmö fanns där tyckte jag det var ett roligt sätt att hålla kontakt och se vad det blev av alla. Nu när J är i Japan är det helt fantastiskt, jag kan se bilder på honom som andra tar, vi pratar ibland via fb och när hans kompisar var där kunde jag via deras sidor se vad dom hittade på. MEN, jag har så svårt att förstå dom som lever sina liv genom fb, som måste tala om hur mycket dom älskar varandra på fb, gratulera varandra till att ha hittat varandra (!) och så fort dom inleder ett förhållande, gå ut med det på fb. Jag kan bara se det som att vissa människor vill ha fb som ett skyltfönster för sina liv och det kan jag inte förstå. För sen när det tar slut så måste det ju också skrivas och varför ska alla veta hur många förhållanden du haft och med vilka? Speciellt när det tar slut, det kan vara ett äktenskap som kraschar så är det nästan som en tävling hur snabbt man kan uppdatera sin status med ett nytt förhållande och med vem. Ibland kan det gå en månad efter ett långt förhållande (kanske inte ens det) innan det finns ett nytt. Ja, jag begriper det inte, men jag är väl inte som andra.

No comments: